براسانی دیوانجاه
این وبلاگ هیچ گونه گرایش سیاسی نداشته و یک مکان آزاد می باشد (شعر ، داستان ، عکس ، مطلب و مقاله (بلوچی و فارسی)) . 
نويسندگان

ماں سالءِ 22هـ.قءَ اسلامءِ لشکرءَ، إٻرانءِ گٻشترٻں ملک گپتگ أت، رندچه کرمانءُ سیستانءِ فتح بیگءُ گرگءَ «مَکُّران»ءِ باره(نوبت)رس إت.
اسلامءِلشکرءِ سرمستر، حضرت عبدالله بن عامر-رضی الله عنه-گۏں مزنٻں لشکرے دٻم په مکرانءَ رهادگ بیت.آوهدءَ مکرانءِ حاکم، شخصے بنام «راسل»أت.
وهدٻکه«راسل»ءَ إے حال رس إت که اسلامءِ لشکر پٻداگ إنت، آئیءَ هما دمانءَ په سندءِ حاکمءَ کاگدے دٻم دات که په مئی مدتءَ بیا.گڑا دٻر نبیت که سندءِ مددتیاں آتک أنتءُ مکرانءِ لشکرءَ هور بیت أنت، چه آنٻمگءَ اسلامءِ بَزٻں لشکر هں چه راهءَ رس إت.

آ دگه صباحءَ دوئٻں لشکر دٻم په دٻم بیت أنت، جنگءِ دنز پادآتک، زهمانی توار چست بیتءُ هر نیمگءَ تیر، گوارگءَ لَگّ إت. بلے دٻرے نگوست که مسلمانانی پیروزیءِ ڈهل توارءَ لگ إت. راسلءَ وتی فوج پدءَ کشّ إتءُ مسلمانانی دٻمءَ وتی سری جهل کت.
رند چه إے پیروزیءَ حضرت عبدالله بن عامر-رضی الله عنه-چه مکرانءَ درآتک، بلےگۏں آئیءِ درآیگءَ، راسلءَ پدا باهند کتءُ اسلامءِ خلافءَ اۏشتات.
ماں سالءِ 23هـ.قءِ گڈسرءَ، حضرت حکم بن عمرو تغلبی-رضی الله عنه-مأموربیت که پدا مکرانءِ سرءَ حمله بکنتءُ إے باهند کنۏکانءَ وتی جاهءَ بنندٻنیت.
حضرت حکم بن عمرو-رضی الله عنه-ءَ حمله کتءُ سکٻں جنگے پٻش آتک. آخرسرءَ مسلمانان پیروز بیت أنت، راسل ماں إے جنگءَ کشگ بیتءُ اسلامءِ بیرک، ماں مکرانءَ چست بیت.


ادامه مطلب
[ شنبه ۱٦ فروردین ۱۳٩۳ ] [ ٦:۳٧ ‎ب.ظ ] [ عادل قنبرزهی ]

با حوصله مطالعه کنید

1 - هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روى کنید و به هنگام راه رفتن، لبخند بزنید. این بهترین داروى ضدافسردگى است.

2- هر روز حداقل 10 دقیقه در یک مکان کاملاً ساکت و بى‌سر و صدا بنشینید.

3- هرگز از خوابتان نزنید. یک دستگاه ضبط فیلم بخرید و برنامه‌هاى تلویزیونى مورد علاقه‌تان که شبها دیروقت پخش مى‌شوند را ضبط کنید و روز بعد ببینید.

4- هر روز صبح که از خواب بلند مى‌شوید، جمله زیر را تکمیل کنید: «هدف امروز من ....................... است.»

۵ - با این سه «الف» زندگى کنید: انرژى، اشتیاق، احساس یگانگى

۶- نسبت به سال قبل کتاب‌هاى بیشترى بخوانید و بازى‌هاى بیشترى بکنید.

۷- هر روز زمانى را براى دعا، مدیتیشن، یوگا و یا نظایر آن بگذارید.

۸ - با افراد بالاتر از 70 ساله و نیز افراد کمتر از 6 ساله وقت بگذرانید.

۹- به هنگام بیدارى، رویاپردازى کنید.

۱۰ - بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات تغذیه کنید.

۱۱- چاى سبز، مقدارى زیادى آب، کلم، بادام و فندق را در رژیم غذایى روزانه‌تان بگنجانید.

۱۲- سعى کنید هر روز بر روى لب حداقل سه نفر لبخند بیاورید.

۱۳- ریخت و پاش و آشفتگى را از خانه، ماشین و میز کارتان دور سازید.

۱۴- انرژى خود را صرف شایعات، موضوعات گذشته، افکار منفى یا چیزهایى که ازکنترل شما خارج است نکنید. در عوض، انرژى خود را مصروف جنبه‌هاى مثبت «زمان حاضر» سازید.

۱۵- بدانید که زندگى مانند مدرسه است و شما براى یادگیرى به اینجا آمده‌اید. مسائل، جزئى از برنامه درسى است که ظاهر مى‌شوند و از بین مى‌روند، درستمثل مسائل کلاس ریاضى، امّا درس‌هایى که ازآن‌ها یاد مى‌گیرید براى همیشه پا برجا مى‌ماند.


ادامه مطلب
[ جمعه ۱٥ فروردین ۱۳٩۳ ] [ ۱۱:۱٧ ‎ق.ظ ] [ عادل قنبرزهی ]


آغاز سال ۱۳۹۳ هجری خورشیدی بر شما گرامی باد

[ جمعه ۱ فروردین ۱۳٩۳ ] [ ٧:۳٤ ‎ق.ظ ] [ عادل قنبرزهی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

امکانات وب
قرآن آنلاین

,,

اسما خداوند متعال